Fredagen den tredje februari var en bra dag - trots allt



Gårdagen var störtskön med fika, Cheap Monday (!!!) glasögon och Fredagspuls i Missionkyrkan med världens bästaaa.

Det enda som inte var bra med denna dag var att fikat tog slut och att jag fick göra mitt livs svåraste matteprov.


Dagens utmaning: Erik har en sonson som är en fjärdedel så gammal som sin farfar. För tio år sedan var Erik sju gånger så gammal som sin sonson. Hur gammal är Erik? 


De ni,
försök lösa det med en ekvation om ni kan. Bara för att skryta lite så lyckades jag med det, men min  hjärna kommer nog aldrig kännas som förr. Helt tillknycklad och krampande av ansträngning.

(Fy vad pinsamt ifall alla lyckas göra det nu och jag tyckte det va supersvårt och känner mig så otroligt stolt!!!)

Ikväll är det Melodifestivalen ifall ni inte visste det, med bästa ANA GINA! Kommer sitta klistrad framför varje Melodifestival bara för hennes skull. Senaste gången det hände var när Björn Gustafsson var med.  

Nu blir det att städa mitt rum och fixa och trixa lite med papper å penna. Ha en go lördag!

Och erkänn, Lukas är otroligt attraktiv i glasögon!


Kommentarer
Postat av: Néaaa

jag ser uuut som proffessor trelawneeyyyyyy!!!

2012-02-04 @ 16:36:42
Postat av: Linda Thoren (torpkompis)

Haha tittade facebooklänk tog mig het, kul! haha tog mig an utmaningen och efter en väldigt snabb ekvationslösning i huvudet skulle jag säga att erik nu var 80 år. 4(x+10) år gammal? eller? haha !

2012-02-05 @ 13:34:31
URL: http://lindamarina.blogg.se/
Postat av: Philippa - Philippikuss

Linnéa du ser alltid ut som henne har bara inte velat säga det förut hehehheheh



Det fick jag det också till Linda! Så himla bra assåå. Fast jag gjorde nån jättekrånglig ekvation... så himla onödigt :D

2012-02-05 @ 15:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0